Τα ποδήλατα ‘’πουλάνε’’ στην Ελλάδα - Πόσα αγοράστικαν το 2013 ;

Ιταλία, Γερμανία και Ολλανδία έχουν τη μεγαλύτερη παραγωγή ποδηλάτων στην ΕΕ
Κάτι οι τιμές στη βενζίνη, κάτι το αθλητικό μοντέλο που έχουν αρχίσει να ακολουθούν πλέον πολλοί Έλληνες και η αγορά των ποδηλάτων
φαίνεται να είναι μία από τις ελάχιστες που έχει αντέξει κατά τη διάρκεια της κρίσης στην Ελλάδα.

Τα…ποδήλατα λοιπόν, μπορεί να μειώθηκαν στην Ελλάδα της κρίσης, το ποσοστό μείωσης της αγοράς ωστόσο διαμορφώθηκε σε χαμηλά επίπεδα το 2013, φθάνοντας μεσοσταθμικά το 6%.

Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική μελέτη της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων Stochasis, όσον αφορά το 2013, η αγορά ποδηλάτων παρουσιάζει μείωση, η οποία εκτιμάται σε επίπεδα της τάξης του 4% - 6% (σε τεμάχια) συγκριτικά με το 2012 και 6% - 8%( σε αξία) την αντίστοιχη περίοδο.

Πέρι τα 265.000 αγοράστηκαν το 2013 

Από το 2014 προβλέπεται σταθεροποίηση της αγοράς, υπό την προϋπόθεση ότι θα βελτιωθούν οι οικονομικές συνθήκες. Σε αυτό το πλαίσιο, εκτιμάται ότι, τα ποδήλατα trekking, που εντάσσονται στα ποδήλατα πόλης, θα αυξήσουν το μερίδιό τους στην εξεταζόμενη αγορά, καθώς είναι ο τύπος ποδηλάτου που φαίνεται ότι προτιμούν οι αγοραστές, για τη μετακίνησή τους σε κοντινές αποστάσεις, έχοντας ως σκοπό την εξοικονόμηση κόστους, παράλληλα με την εκγύμναση.

Σημαντική κρίνεται η συμβολή της Πολιτείας στην ανάπτυξη της χρήσης του ποδηλάτου, που θα ευνοήσει άμεσα την εξεταζόμενη αγορά, με τη δημιουργία σύγχρονων υποδομών (κατασκευή ποδηλατοδρόμων, εγκατάσταση φωτεινών σηματοδοτών για ποδηλάτες), αλλά και με τη σωστή ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τα οφέλη (περιβαλλοντικά, υγείας), από τη χρήση του ποδηλάτου.

Σύμφωνα με το συντάκτη της μελέτης κύριο Αδάμ Ρεγκούζα, το μέγεθος της αγοράς (σε τεμάχια) των ποδηλάτων ανήλθε σε 279.200 το 2012, με το Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής (ΜΕΡΜ) να διαμορφώνεται σε -0,6% την περίοδο 2009-2012, ενώ ο ΜΕΡΜ, σε αξία, διαμορφώθηκε σε -5,2% την αντίστοιχη χρονική περίοδο.

Ο εξεταζόμενος κλάδος χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό, ιδιαίτερα στις ίσης δυναμικότητας επιχειρήσεις, γεγονός που οφείλεται στην προσπάθεια αύξησης του μεριδίου τους στην εγχώρια αγορά, καθώς και στην προσφορά ποδηλάτων, τα οποία δεν παρουσιάζουν υψηλό βαθμό διαφοροποίησης, ανά κατηγορία. Επίσης, ανταγωνισμός υφίσταται και μεταξύ των εμπορικών επιχειρήσεων ποδηλάτων και των αλυσίδων λιανικής (σούπερ μάρκετ, καταστήματα παιχνιδιών, τεχνικά πολυκαταστήματα, κλπ), κυρίως σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής.

Όσον αφορά στη χρηματοοικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων του κλάδου, όπως αναφέρει η υπεύθυνη του τμήματος Κλαδικών Στοχεύσεων κυρία Κορίνα Ιγγλέση, οι τιμές του δείκτη κάλυψης χρηματοοικονομικών δαπανών των επιχειρήσεων, δείχνουν ότι οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να παραμένουν, έστω και οριακά (2012), «ανθεκτικές» στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες.

Σε επίπεδο ευρωπαϊκής αγοράς, η Ιταλία, η Γερμανία και η Ολλανδία έχουν τη μεγαλύτερη παραγωγή ποδηλάτων στην ΕΕ-27, με το μερίδιο της Ελλάδας να περιορίζεται στο 1,13%.

Θα σας ενδιαφέρει και αυτό : Τρεις νέοι «πάτησαν» γκάζι στη φαντασία : Εφτιαξαν ένα ποδήλατο-αυτοκίνητο που κάνει θραύση στη Θεσσαλονίκη [εικόνες]
Πηγή:newmoney.gr

1 σχόλιο:

  1. Τελείως άκυρη μελέτη, δείτε μια σοβαρή ευρωπαϊκή μελέτη και μετά κρίνετε την ελληνική αγορά. http://www.bike-eu.com/Sales-Trends/Market-Report/2013/10/Greece-Future-Is-in-Cycling-1378389W/?cmpid=NLC|bike_eu|2013-10-31|Greece:_Future_Is_in_Cycling

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...